Friday 29 July 2011

LAWAK BRUNEI







Title: hampa si suami    Date: 2010-03-02      Laugh Meter: [3.67] 

Akob asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba bini nya tarus masuk, "Bang, lampu di halaman depan umah ah terbakar tu tolongku gantikan yang baru eh".
"Pasang lampu?!!, ko ingat aku nie TNB kah?" jawab Akob.
"Kalau abang nda mau tukar lampu, abang tolong usai kan paip air sebab airnya nda boleh keluar", minta isteri Akob lagi.
"usai paip?, ko ingat aku nie JKR kah?", jawab Akob mengelak.






"Kalau semuanya abang nda mau buat nda apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa belikan aku gas memasak sebab rumah kitani kehabisan gas ni", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak eh aku bukan kja pat kadai jual gas kadai kaling ni", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob tarus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan seklinya meliat lampu di halaman terang benderang, Akob try ke bilik air,terkejut apabila mendapati paip air nda lagi ada masalah. try dapur Akob mendapati tong gas sudah bebali.

Pada keesokan paginya Akob nda tahan menanya bininya "rh siapa ko minta tolong...?".( kalau bini buat smua tu kira handal dah tu )

"cemani citanya bang, lapas abang keluar dari rumah semalam, menangis ku didapan rumah. tau2 ada tia seorang lelaki melintas di depan rumah ani,hensem lagi tu,betanya ia kn kediaku kenapa ku menangis.aku ceritakn la semua pasal abang semalam atu.( suami mula rasa jeles),sekalinya rela hati ia mau menolong aku ,hensem lagi tu,nda ku menolak".

suami :"eh melampau dah ni,apa katanya?", tanya Akob sambil menyiruk ingus sedihnya.

isteri : "Syaratnya aku mesti pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur
dengan ia".

suami :" ruti apa tah kao buat untuk ia?", tanya Akob dengan frust.

isteri :"Buat roti...?!!!ada plng offer ku kan menyuruh ia tido, abg pikir aku nie Kedai Roti kali...kan buat ruti utk kedia?!!!"bilik jua nganya ada dirumah kitani ani.

suami: erk!!!? kana ku sebiji eh 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...